NAUJIENOS

„LTG Infra“: patarimai, kaip saugiai elgtis geležinkelio pervažose

2022-04-06

Lietuvos geležinkelio pervažose per metus fiksuojama virš 600 Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų ir apie 10 eismo įvykių, iš kurių 2-3 baigiasi mirtimi ar sunkiais sužalojimais. Balandžio 6-ąją Lietuvoje minima Saugaus eismo diena, todėl Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ dalinasi patarimais, kaip saugiai elgtis geležinkelio pervažose.

„Geležinkelis – viena saugiausių transporto priemonių, o kelionė aplinkai draugiškiausia transporto priemone – traukiniu – yra 45 kartus saugesnė nei keliais. Nelaimingų atsitikimų nutinka itin mažai ir praktiškai visi eismo įvykiai geležinkelio teritorijoje įvyksta dėl žmonių neatsargaus ar neapdairaus elgesio. Mūsų tikslą – nulis žuvusių geležinkelyje galime pasiekti, jei patys gyventojai bus itin budrūs ir atsakingai elgsis šalia geležinkelio ar pervažose“, – sako Martynas Čekanauskas, LTG Eismo saugos vadovas.

Traukinys visada yra platesnis nei yra bėgiai, todėl būnant arčiau kaip 2,5 m nuo bėgių gali būti mirtinai sužalotas. Stovintys vagonai atrodo saugūs tik iš pirmo žvilgsnio. Jie gali pajudėti bet kurią sekundę, todėl turėtų būti apeinami ne mažesniu kaip 5 m atstumu.

Traukinio svoris gali siekti virš 6 tūkst. tonų (palyginimui automobilio vidutinis svoris apie 2 tonas), o sustojimo kelias iki 1 km arba beveik 9-ios futbolo aikštės. Todėl išgelbėti ne vieną gyvybę gali visame pasaulyje geležinkelio kirtimą vienijanti bendra taisyklė: sustok, apsižvalgyk, klausyk.

Ekspertas atkreipia dėmesį, kad net 7 iš 10 incidentų, kai sunkiai sužalojami ar traumuojami žmonės, įvyksta, kuomet geležinkelis kertamas ne tam skirtose vietose.

Dar viena svarbi taisyklė – visada duoti kelią artėjančiai bėginei transporto priemonei. Būtina sustoti prieš „Stop“ liniją, kelio ženklą „Stop“, šviesoforą, pakeliamąjį užtvarą. Jeigu jų nėra – ne arčiau kaip 10 m atstumu nuo pirmojo bėgio. Pasak M. Čekanausko, vienas raudonas arba du pakaitomis mirksintys raudoni signalai draudžia eismą per geležinkelio pervažą, o baltas mirksintis signalas leidžia važiuoti įsitikinus, kad prie geležinkelio pervažos nevažiuoja traukinys.

LTG Eismo saugos vadovas primena, kad itin svarbu išlaikyti budrumą kertant geležinkelį – susilaikyti nuo žinučių siuntimo, muzikos klausymo ar kitų dėmesį blaškančių veiksmų, kurie trukdytų pastebėti artėjantį traukinį. Be to, ypač pavojingi yra prasilenkiantys traukiniai. Praleidus vieną traukinį, kitu keliu gali važiuoti kitas, kurio nebuvo nei matyti, nei girdėti.

Geležinkelio pervažose griežtai draudžiama apvažiuoti kitas transporto priemones, įvažiuoti ar įeiti į geležinkelio pervažą, apvažiuoti užtvarą, kai užtvaras nuleistas arba pradeda leistis, važiuoti į geležinkelio pervažą, jeigu už jos yra kliūtis, kuri verstų sustoti geležinkelio pervažoje.

Jei priverstinai teko sustoti geležinkelio pervažoje, ant bėgių, privalote nedelsiant išlaipinti keleivius ir imtis visų veiksmų transporto priemonei iš geležinkelio pervažos patraukti. Jei to padaryti nepavyksta – duoti signalą artėjančios bėginės transporto priemonės mašinistui. Pavyzdžiui, sukti ranką ratu su ryškiaspalviu gerai matomu daiktu.

Jei įvažiavus į geležinkelio pervažą nusileido užtvarų užkardai, esant pavojui ir neturint galimybės apvažiuoti užkardų, juos reikia išlaužti.

Dažniausi pažeidimai – pervažose nepaisomi kelio ženklai arba šviesoforo signalai. Žmonės kirsdami geležinkelį klausosi muzikos ir negirdi atvažiuojančio traukinio, bando prašokti prieš traukinį, važiuoja per pervažą, kai tai draudžiama daryti. „LTG Infra“ siekdama dar saugesnio eismo vykdo inciatyvą Saugūs bėgiai ir tinklalapyje www.saugusbegiai.lt dalinasi saugaus elgesio prie geležinkelio pagrindais.

Pasak M. Čekanausko, siekiant, kad eismas geležinkeliuose būtų kuo įmanoma saugesnis, vykdomos ir infrastruktūros saugumo didinimo priemonės. Pavojingi ruožai aptveriami tvoromis, didinamas pervažų saugumas, įrengiami tuneliai ar viadukai pėstiesiems ir automobiliams kirsti geležinkelį.

Šiuo metu Lietuvos geležinkeliai statistiškai saugiausi regione. Vertinant viešai prieinamą informaciją apie žuvusių ir sunkiai sužalotų žmonių skaičių milijonui traukinio nuvažiuotų kilometrų, Lietuvos indeksas siekia 0,26, Estijos – 0,31, Lenkijos – 0,65, o Latvijos – 0,89.